28. marraskuuta 2013

It's a bad day. Not a bad life.

 photo IMG_9722.jpg  photo IMG_9714.jpg

Jepjep. Tänään on päivä, josta en pidä yhtään. Mua kiukuttaa ja ärsyttää. Ulkona on todella kurja ilma, niin synkkää. Taas vaihteeksi tuulee niin, että sähköt räppii ja pihalla meinaa lentoon lähteä. Välillä satelee milloin mitäkin ja kaikki kaunis lumi, mistä olen iloinnut alkaa olla poissa. Tiet ovat peilijään peitossa ja täytyy olla kyllä huippu hyvä tasapaino jos siellä tahtoo pystyssä pysyä. Itse olen vetänyt mukkelismakkelis jo muutaman kerran ja se kyllä tuntuu takapuolessa. Koiratkaan ei tykkää liukastella. Koda ei tahdo edes mennä ulos tällä säällä. Meitä kaikkia kiukuttaa.

Ja koska mua kiukuttaa, niin mua myöskin laiskottaa. Nythän olisi täydellistä aikaa hyökätä opinnäytetyön kimppuun ja alkaa ahkerasti väsäämään sitä, mutta ei. Mä en tahdo, mä en jaksa, onko pakko?! ARGH. Tahtoisin ottaa ja käpertyä peiton alle loppu päiväksi. Kenties katsoa jonkun leffan ja syödä jotain hyvää. Ottaa koirat kainaloon ja rapsutella niitä, mutta jos tekisin niin, niin sekin alkaisi minua kiukuttaa, koska olisin laiska ja saamaton. En tahdo olla. wää.

Nyt mun tekee mieli listata asioita, jotka yleensä saa mut ärsyyntymään ja vihaiseksi:

  • Jos haluan pukea jonkun tietyn vaatteen, niin tottakai se on sillon hukassa tai pyykissä
  • Jos tekee mieli jtn. herkkua, jota ei ole saatavilla
  • Imurin ääni
  • Siivoaminen yleensäkin
  • Laiskat ihmiset (vaikka itsekin kuulun niihin välillä)
  • Jos joku puhuu niin hiljaa etten kuule
  • Liukastelu
  • Harmaus
  • Sairastaminen
  • Valittaminen (oma valitus tai muiden)
  • Kiire
  • Kun pyörän penkki on märkä
  • Kun joku ei vastaa puhelimen soittoon taikka viestiin
  • Kiljuminen
  • Sormien tai jonkun muun naksuttelu
  • Ja tottakai jos en saa tahtoani läpi niin alkaa kismittää
Siinäpä muutama pieni, mutta silti niin raivostuttava asia, joka mieleeni näin yhtäkkiä juolahti. Tuo imurin ääni on yksi raivostuttavimmista asioista. Kun kuulen sen, niin tulee välittömästi kylmät väreet ja alkaa kiukuttaa. Voiku joku muu samaistua tähän tai johonkin muuhun listallani olevaan ärsyttävyyteen. Vai mikä teidät saa näkemään punaista?

2 kommenttia: